Kawalerka z Nørrebro

  Podczas urządzaniu domu kreatywność i praktyczność wcale nie muszą się wykluczać. Właściciel mieszkania Adam, podzielił się wskazówkami, jak urządzić mieszkanie, by było radosne i funkcjonalne.

Więcej o mieszkaniu Adama, możecie dowiedzieć się z filmiku! <tutaj kliknij>

W filmie Adam pokazuje nam niektóre z najlepszych pomysłów, jakie wykorzystał w swoim dwupokojowym mieszkaniu. 

  
Zaufaj instynktowi 

„Mieszkam w Nørrebro, kosmopolitycznej części miasta, gdzie razem żyje 60 kultur. Uwielbiam tutejszą różnorodność, która jest odzwierciedleniem mojej własnej filozofii. Ta ściana jest wynikiem eksperymentu. Chciałem sprawdzić, czy wszystkie kolory są w stanie współgrać w takim zestawieniu. Niektórzy twierdzili, że to niemożliwe, ale zaryzykowałem. Wyrwałem strony z próbnika i przykleiłem je do ściany, aby stworzyć własną, niedrogą tapety. Wydawało się, że ten kolaż nie ma szans, ale jednak wygląda całkiem nieźle!” 

  
Opowiedz swoją historię

„Eksperymentowanie w domu zapewnia bezpieczne miejsce do zabawy. Na ścianach eksponuję przedmioty, które mnie inspirują i które pokazują, kim jestem. Zacząłem od rozłożenia wszystkiego na podłodze, aby zobaczyć, jak to będzie docelowo wyglądać. Kluczem jest użycie małych gwoździ – jeśli czegoś właściwie nie rozmieścisz za pierwszym razem, do ukrycia pozostaną tylko małe dziurki!” 


Kreatywność sprawia, że nie stoisz w miejscu 

Moja babcia nauczyła mnie, jak wykorzystywać swoją kreatywność. Pokazała mi robótki ręczne i jak robić na drutach. Nauczyła mnie używać rąk, a teraz ja zawsze zadaję sobie pytanie: „Do czego mogę użyć swoich rąk? Co jestem w stanie nimi zrobić?” Czasami rzeczy, które tworzę nie są idealne, ale uważam, że ważny jest sam proces tworzenia, a jeśli nie jesteś zadowolony z efektu, to należy spróbować jeszcze raz! W tworzenie najważniejszy jest bowiem sam proces, a nie efekt końcowy. Jest coś wspaniałego w możliwości realizowania swoich spontanicznych, szalonych pomysłów. Często zastanawiam się: „Co ja sobie myślałem”?  Kiedyś kupiłem trzy niewielkie stoliki, które chciałem przerobić na sofę, umieszczając na nich materac. Wyglądało to dziwnie! Ale przecież nie stajesz się artystą w jeden dzień! Im bardziej się starasz, tym lepsze są efekty.  


 Nie bój się przeróbek  

Lubię przerabiać przedmioty, które znalazłem lub kupiłem, by stworzyć z nich coś innego. Bawi mnie odzyskiwanie elementów i często wyszukuję dziwne fragmenty mebli, które mogę ponownie wykorzystać lub zmienić ich przeznaczenie. W kuchni zbudowałem wyspę ze starych szafek i elementów rusztowania - podoba mi się to, że jest nietypowa. Moje szafki kuchenne to taki miszmasz w różnych rozmiarach. Do wszystkich dodałem szklane drzwiczki z IKEA, by je ujednolicić. Dla mnie gotowanie nie jest zajęciem dla samotników, więc zmieniłem układ kuchni, aby otworzyć przestrzeń. Mój bratanek i ja uwielbiamy gotować razem – jedzenie sprawia największą frajdę, gdy gotuje się wspólnie z kimś lub dla kogoś.  

  
Eksponuj to, czego używasz 

 „Moje mieszkanie nie jest domem na pokaz, ale lubię eksponować przedmioty, których używam na co dzień. Tak jest z moimi przyborami do gotowania, które wiszą obok kuchenki, na ścianie którą pomalowałem farbą do tablic. Obrysowałem każdy z nich kredą, by wiedzieć, gdzie je odwiesić po zmywaniu. 

  
Ułatw sobie recykling 

„Jestem fanem recyklingu. Staram się produkować jak najmniej odpadów. Przerobiłem starą szafkę, przekształcając ją w domową stację recyklingu. Każda szafka jest wykorzystywana do sortowania innego materiału - szkła, papieru, plastiku czy metalu - a drzwiczki są tak oznaczone, aby ułatwić sortowanie. Ustawiłem ją w kuchni, tam gdzie jej najbardziej potrzebuję. Recykling wcale nie musi być przykrym obowiązkiem!”

  
Zrób z domu prywatny azyl 

Większość ludzi ma coś, co sprawia, że czują się zupełnie na luzie. Dla mnie takim katalizatorem jest natura. Ale łatwo o niej zapomnieć, gdy mieszka się w mieście, więc chciałem wypełnić moje mieszkanie przedmiotami, które do niej nawiązują. Tapeta ze zdjęciem lasu, którą umieściłem przy łóżku przypomina mi, że, podobnie jak przyroda, mamy możliwość przemiany i rozwoju. Nawet moje zasłony odwołują się do natury. Wykonane są z wiązek dekoracyjnej wierzby, które kupiłem w IKEA. Dodałem haczyki, przymocowałem je do karnisza i zawiesiłem! Dzięki nim latem światło pięknie się rozprasza na całym łóżku.


Więcej ciekawych aranżacji mieszkań możecie znaleźć na IKEA FAMILY LIVE MAGAZINE

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moderowanie komentarzy dla postów starszych niż 14 dni.
Dziękuję za opublikowanie komentarza.